LABSKÁ STEZKA o.s. HLEDÁregionální externí zástupce pro obchodní činnost v koridoru řeky Labe a Mrliny.INFORMACE NA TEL: 325 533 803, 777 55 66 90 nebo email: info@labskastezka.cz |
Ve vlacích ČD stoupl počet přepravených kol o 6 %
Původní zpráva ČTK a Českých novin byla pro Labskou stezku autorizována ČD dne 13.11.2014
V srpnovém týdnu, kdy se pravidelně provádí průzkum, vzrostl denní průměr o šest procent na více než 11.000 kol, a to i přesto, že dopravce změnil pro letošní rok tarifní politiku pro přepravu kol. Pro část cestujících jízdenka na kolo zdražila, ČD také zrušily celodenní jízdenku.
Dopravce poskytuje přepravu nejen běžnými vlaky, ale v posledních letech zavádí i speciální cyklovlaky. V okolí Prahy jezdí vlak s názvem Okoř, další jezdí na Křivoklátsko, na jižní Moravě na Pálavu a do Podyjí, na Plzeňsku začaly jezdit cyklovlaky do Chebu. "Například do cyklovlaku Okoř jsme přidali speciální vagon pro cyklisty i se servisem a také herní vagon pro děti a počet cestujících zde proti předchozím letům vzrostl dvojnásobně", řekla manažerka projektu ČD Bike.
Mezi nejvytíženější dálkové vlaky patří rychlíky z Brna do Českých Budějovic a Plzně, regionální vlaky z Českých Budějovic do Nového Údolí na Šumavě, ze Vsetína do Velkých Karlovic a některé vlaky v okolí Prahy či Brna. "Ranními vlaky do Nového Údolí jezdilo v průměru téměř kolem 100 cyklistů, někdy i 150," uvedla Kocyanová.
Pro příští rok chystají ČD některá vylepšení. Aktuálně je pro
přepravu kol uzpůsobených 6383 vozů, příští rok přibude dalších 179 vozů.
Cyklisté budou moct použít 6558 spojů, což je nárůst o 238. "Přibudou
místa ve vlacích z Prahy a Brna do Českých Budějovic. A od prosince 2015
bude možné cestovat s kolem i ve všech spojích z Prahy do Hamburku, teď
to jde v jediném spoji," sdělila Jitka Kocyanová.
ZDROJ: ČESKÉ NOVINY