Labská stezka propaguje
Podpořili nás
Hledáme spolupracovníky

LABSKÁ STEZKA o.s. HLEDÁ

regionální externí zástupce pro obchodní činnost v koridoru řeky Labe a Mrliny.

INFORMACE NA
TEL: 325 533 803, 777 55 66 90
nebo email: info@labskastezka.cz

Naše fotky na Rajčeti
Kalendář akcí
Pro partnery: přidat akci

18. 6. Ucelená zpráva z Vltavské a Labské cyklotrasy v úseku Máslovice – Hřensko

přidáno dne: 18. 6. 2013

Komplexní zpráva o prohlídce (16.6.) úseku Vltavské cyklotrasy z Máslovic do Mělníka a následně Labské cyklotrasy z Mělníka do Hřenska jak nám ji poslal Lukáš Svárovský. REDAKČNĚ UPRAVENO.
ANOTACE:
Výše uvedené úseky cyklotras jsou sice s menšími obtížemi průjezdné, ale doporučit je pro souvislou jízdu nelze.
Na cestách jsou překážky v podobě padlých stromů, bahna, utržených částí zábradlí, značek, zbytků staveb, dřeva apod. Na některých úsecích je stále voda. Desítky metrů cyklostezek nebo jejich částí zmizely. Pobyt v místech postižených povodněmi zatím ještě nelze doporučit také kvůli zápachu. V některých úsecích jsou ještě policejní uzavírky, jinde je omezený průjezd kvůli probíhajícímu úklidu. Na několika místech budou třeba i velké opravy.
Jako celek jsou tedy cyklotrasy od hranic ČR do Mělníka a pokračování z Mělníka do Prahy stále nesjízdné.
Bez problémů je sjízdný je úsek 225 km Labské cyklotrasy č. 24(2) od Kostelce nad Labem proti proudu do Vrchlabí.
Detailní popis z nedělní cesty Máslovice-Hřensko dále:

Zápis z průzkumu ze dne 16.6. cyklotrasy podle Vltavy od Máslovic do Mělníka a Labské cyklotrasy od Mělníka do Hřenska s komentářem k jednotlivým úsekům. Snažil jsem se celou trasu projet na kole a kde bylo možné, tak i zkratky autem.

Pokusím se tedy jít krok za krokem s menším komentářem:

1) Máslovice – Kralupy nad Vltavou – úsek bez škod na cyklostezce, trasa uklizená, ale bahno v některých úsecích pouze odhrnuto podél cyklostezky. V krátkém úseku cca 15 m (nedaleko podjezdu železního mostu) stále pod vodou, ale možno obejít bahnem nebo projet. Zúžený úsek za máslovickým přívozem, který byl i dříve poměrně kamenitý, voda očesala o zbytky hlíny, takže nyní doporučuji kolo vést…

Za Kralupy nad Vltavou jsme se koukali u Veltrus, ale zde je oblast z větší části stále zavřená. Všude je navíc dost silný zápach, takže zatím určitě nedoporučuji. Proto jsem se přesunul k Mělníku.

2)Úsek Hořín-Roudnice: Hořín samotný je již téměř uklizený, ale projíždět toto místo je dost skličující. Všude je navíc dost silný zápach. Hned za zdymadlem se protrhla hráz Vraňanského kanálu a ta vzala vše, co stálo v cestě včetně cyklostezky (cca 20 metrů pod velkými nánosy hlíny a cca 5 metrů cyklostezka zcela chybí a je nutné brodit.

Směrem na Mělník je vjezd z Hořína u zámku do parku zavřený. Je ale možné jet po staré trase po silnici a na cyklostezku se opět napojit sjezdem z mostu. Poté je cyklostezka sjízdná a i hezky uklizená až do Roudnice nad Labem. Někde je to i hezká cyklistika. Potkal jsem i pár dalších cyklistů, včetně rodinky s dětmi. Až jednou zaprší, myslím že úsek bude možno doporučit. Cestou jsem potkal cca 3 stromy přes cestu. Tam bylo potřeba podlézt či přelézt, u elektrárny Horní Počáply je přes můstek urvané nějaké potrubí. Dá se ale obejít a přes most se dostat.

3) Roudnice nad Labem-Litoměřice. Za Roudnicí jsem se vydal po levém břehu a zde je cyklostezka po cca 400m asi v nejhorším stavu (ono to nebylo nic moc ani předtím). Oficiálně je ještě zavřená, ale projel jsem ji a určitě bych nedoporučoval!!! V Židovicích po nájezdu zpět na silnici je cesta až do Terezína v pohodě, pouze na některých polích stále zůstává voda a docela smrdí. V Nučničkách zatím po přívozu ani vidu, ani slechu L. Trasa z Terezína do Litoměřic podél Ohře byla za sucha sjízdná, ale moc příjemné to nebylo ani na horském kole, takže nedoporučuji…

4) Litoměřice – Ústí nad Labem. Hned za Litoměřicemi mne čekalo dost nemilé překvapení, protože v úseku do Žalhostic je cca 500 m částečně stále pod vodou, takže určitě nesjízdné. Jinak z Žalhostic až do Ústí již sjízdné a mezi Libochovany a Ústím jsem potkal dokonce spoustu cyklistů! V Ústí nad Labem samotném ještě někde nejsou odmontovány protipovodňové hráze, za kterými vede cyklostezka, takže je nutné trochu improvizovat, ale jinak ok.

5) Z Ústí do Děčína jsme již jeli pouze autem, ale z toho co jsme viděli, to vypadalo, že cyklostezky jsou v poměrně dobrém stavu, čemuž by i odpovídal počet cyklistů, které jsme na trase viděli. Pouze nedostavěný úsek vypadal, že dostal tvrdý zásah, takže na dokončení si asi bohužel budeme muset dost dlouho počkat.

6) Z Děčína do Hřenska jsme již nejeli, ale co jsem slyšel, trasa je relativně sjízdná k Dolnímu Žlebu, odtud až do Hřenska je ale stále pod vodou.

Celkový dojem byl takový, že stezka je celkem průjezdná, ale zatím kvůli zápachu, a v některých úsecích i kvůli trvajícím policejním uzavírkám a někde dokonce ještě i vysoké vodě, je jako celek nesjízdná. Na pár úsecích budou bohužel potřeba velké opravy, ale většinou se nabízí alternativa…

Pokud dnes ještě zbudou síly, pokusím se uploadovat fotky s popisem.

Tak to je z mé strany vše. Pokud byste potřebovali doplňující informace, neváhejte se na mne kdykoliv obrátit. Jinak budu vděčný za jakýkoliv update z vaší strany…

Držím nám všem palce, ať se vše vrátí do normálu….

Lukáš


Kontakty
LABSKÁ STEZKA, z.s.

objekt PIN
Za Žoskou 2506, 288 02 Nymburk
tel: +420 325 533 803
e-mail: info@labskastezka.cz
GPS: 50° 12' 1,4'' N, 15° 2' 31,5'' E
Naši partneři

Další naše
partnery naleznete
v sekci Partneři