pro auta přívoz. Poté byla vybudována silnice která je ale současně i značenou mezinárodní Labskou cyklotrasou č.2, což přináší provozní
Přehled přívozů na Labi 2015 - 2016 a odkazy
Informace také o zaniklých přívozech na celém Labi najdete níže i ZDE
Historie lodní dopravy a přívozů v Ústeckém kraji
Rozvoj regionální osobní dopravy je na Děčínsku spojen až s dobou
rozvoje průmyslu od poloviny 19. století. Přelomem bylo otevření tratě
Praha-Drážďany v roce 1851, které nejen podpořilo rozvoj průmyslu v
Podmoklech, ale také vedlo k nové orientaci osobní lodní dopravy v
regionu.
Sasko-česká paroplavební společnost v té době začala provozovat osobní
lodní dopravu na trase Litoměřice-Drážďany jako dopravu místní. Zřídila
několik desítek zastávek, které sloužily nejen rekreaci obyvatel, ale
také jejich praktickým potřebám - dopravě zboží na trh, cestě do práce
apod. Na katastru dnešního města Děčína postupně zřídila zastávky v
Dolním Žlebu, Čertově vodě, Rasselnu (naproti na druhém břehu řeky),
Prostředním Žlebu, Loubí, Děčíně (u Parolodě),Podmoklech (na nábřeží u
restaurace), na Starém Městě u přívozu, v Křešicích. Saské osobní
parníky tak vlastně sloužily městské dopravě, neboť ulehčovaly cestování
obyvatel z okolních obcí do města.
Pro místní osobní dopravu v Děčíně měly ještě větší význam přívozy.
Původně zde byly pouze dva, horní přívoz, zhruba v místě dnešního
starého mostu, a druhý na Starém Městě (u dnešního veslařského klubu).
Oba přívozy byly dříve tzv. prámové, umožňovaly převážet i vozy s
nákladem; postupem času se spíše prosazovaly tzv. člunové přívozy
speciálně používané pro dopravu osob. Většina z nich byla uchycena ve
své trase řetězovým nebo lanovým vedením na dně řeky, což vytvářelo
komplikace při řetězové paroplavbě, proto také
začaly být později nahrazovány parními přívozy.