Labská stezka propaguje
Podpořili nás
Hledáme spolupracovníky

LABSKÁ STEZKA o.s. HLEDÁ

regionální externí zástupce pro obchodní činnost v koridoru řeky Labe a Mrliny.

INFORMACE NA
TEL: 325 533 803, 777 55 66 90
nebo email: info@labskastezka.cz

Naše fotky na Rajčeti
Kalendář akcí
Pro partnery: přidat akci

Popis Labské cyklotrasy - stav leden 2016

SJÍZDNOST A POPIS LABSKÉ CYKLOTRASY KČT č.2

SJÍZDNOST Labské cyklotrasy : Průjezdný pro horská a trekingová kola je celý úsek vyznačený pod č. 2 z Vrchlabí do Dolního Žlebu. Bezpečná cyklostezka se zpevněným povrchem, oddělená od aut je na 131 km z celkových 350 km. Podrobný popis druhů povrchů a komunikací po nichž je cyklotrasa vedena, najdete v atlase Labská cyklotrasa v ČR. V atlasech červená barva značí cyklotrasu vedenou po silnicích (s automobilovým provozem) a fialová po cyklostezkách a cestách s vyloučením motorové dopravy, obojí ve třech kategoriích. Po deštích a za vlhka a pro jízdu "na těžko" nedoporučujeme úseky vedené po nezpevněných cestách - tečkovaná fialová čára. Z hlediska bezpečnosti jsou problematické úseky vedené po silnicích se silným provozem motorových vozidel - červená plná čára. Pro tyto úseku jsou v atlasech anebo na dílčích mapách navrženy alternativy místy i po obou březích řeky. Oba břehy propojují mosty a přívozy.

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Značená Labská cyklotrasa KČT č.2 začíná u vlakového nádraží ve Vrchlabí. Odtud jedeme po místních komunikacích zástavbou rodinných domů do Kunčic n. L. a dále po silnici do Hostinného. Za mostem přes Labe na začátku Hostinného odbočíme vpravo po levém břehu Labe. Odtud si můžeme vychutnat bezpečnou jízdu na 4 kilometrech asfaltové cyklostezky dobře použitelne i pro děti, in-line bruslaře nebo vozíčkáře. Na jižním okraji Hostinného přijíždíme na frekventovanou silnici (č.325) a v Chotěvicích i na krátký úsek vedený po silnici 1. třídy I/16, přes most na pravý břeh Labe. Přes obnovený most v Chotěvicích pokračujeme do Horního Debrného, odkud po silnici č. 299 a vystoupáme (převýšení +85 m) do Nemojova (hospoda - bezbariérový vstup). Ve sjezdu za Nemojovem si hlídejte odbočku vpravo na hráz krásné kamenné přehrady Les Království. Po vozové prašné cestě dojedeme do Filířovic, kde odbočíme vpravo a po místní asfaltové silnici dojedeme do Nových lesů. Zde nás už ale čeká frekventovaná silnice, která nás kolem ZOO Safari, dovede do Dvora Králové n.L. Městem prochází cyklotrasa KČT č.2 po levém břehu Labe ale doporučujeme navštívit ZOO nebo historické jádro města, náměstí T.G. Masaryka případně vystoupat na věž kostela sv. Jana Křtitele. Za Dvorem Králové pokračujeme po malých místních asfaltkách (in-line) do Žírečské Podstráně a Stanovic (možnost ubytování a stravování-Šporkův Mlýn). Za Stanovicemi najíždíme ne levém břehu Labe již na vyšlapanou pěšinu v trávě do Kuksu. Z Kuksu přes Jaroměř, Josefov, Smiřice až do Hradce Králové jedeme po nové asfaltové cyklostezce (26 km), kterou jen místy přerušují šotolinové úseky. V Hradci Králové cyklotrasa č. 2 přechází na levý břeh k Nemocnici dále do čtvrtě Třebeš a po jednom z nejnebezpečnějších úseků do Vysoké nad Labem a směr Pardubice. Dvě alterntivní bezpečnější trasy nabízí mapa vydaná Labskou stezkou, kterou obdržíte např. v Infocentru v Pardubicích, nebo jako bonus při objednání atlasu Labská cyklotrasa v ČR zde

PARDUBICKÝ KRAJ: Značená Labská cyklotrasa KČT č.2 vstupuje do Pardubického kraje jižně od Vysoké nad Labem a je vedena po frekventované silnici přes Bukovinu, Dříteč, a přechází Labe na pravý břeh v Němčicích. Nejvyšším bodem trasy je západní úpatí Kunětické hory, kde můžeme navštívit stejnojmenný hrad. Poté sjedeme lesem do Rábů a teprve v Brozanech odbočujeme z frekventované silnice vlevo směrem jižním k Labi. Brzy se dostáváme na oblíbenou bruslařskou cyklostezku na pravém břehu Labe, která nás dovede bezpečně do Pardubic. Přes zdymadlo se dostaneme na levý břeh a kolem zámku s parkem pokračujeme po cyklostezce Sukovou třídou a po levém břehu Labe až na most kapitána Bartoše a po něm zpět na břeh pravý. Z Rosic přejedeme po silničním mostě do Svítkova a před Srnojedy najedeme na oddělenou cyklostezku vlevo podle silnice. Po málo frkventovaných místních komunikacích projedeme Lány na Důlku a za Opočínkem u rozvodny odbočíme na přírodní pískovou cestu do borového lesa, která nás dovede až do Valů. Zde krátce najedeme na silnici 1. třídy č.2 a odbočíme přes Labe po středně frekventované silnici do Mělic s písečnými jezery kempy a možnostmi koupání. Motorové dopravy se na krátko zbavíme odbočením vpravo ze silnice v Lohenicích. Po jižním a západním břehu rybníka Buňkov s kempem a ubytováním pro vozíčkáře přijíždíme do Břehů u Přelouče. Po silnicích třetí třídy pokračujeme příjemným úsekem po kraji lesa, podél Opatovického kanálu. Projedeme Semín s akvaduktem, zámkem a dřevěnou zvonicí. Za návštěvu stojí také Národní hřebčín v Kladrubech nad Labem. Cyklotrasa č.2 pokračuje po málo frekventovaných asfaltových silnicích mezi výběhy pro koně do Selmic, kde jsou i další stáje pro klisny a hříbata. V Labských Chrčicích značená trasa odbočuje ze silnice na přírodní a travnaté cesty (za vlhka blátivé) směrem k Labi a přes Týnecké mokřiny dorazí na pravý samotný břeh Labe.

STŘEDOČESKÝ KRAJ: Značená Labská cyklotrasa KČT č.2 vstupuje do Středočeského kraje v Týnci nad Labem. Historické město bylo založeno na nejsevernějším výběžku Železných hor a čeká nás zde mimořádné stoupání. Značená cyklotrasa KČT č.2 je vedena po přírodním a značně nerovném pravém břehu (původní kamenná potahová stezka) do Kolína. Z Kolína pokračuje obdobně po pravém břehu do Osečka a přes Libický luh Velkého Oseka. Od soutoku Labe s Cidlinou pojedeme nejkrásnějším úsekem do Lázní Poděbrad a Nymburka se středověkými hradbami. Nedaleko Barokní Lysé se zámkem a francouzským parkem dojedeme přes Byšičky do Staré Boleslavi. Zde doporučujeme přejet přes most na levý břeh, odkud vede nová cyklostezka (cyklotrasa KČT 0019) do Kostelce nad Labem. Vrátíme se na pravý břeh a na cyklotrasu č.2, která nás dovede až do Mělníka. Nedaleko soutoku Labe a Vltavy přejedeme na levý břeh a po asfaltové cyklostezce s vyloučením automobilové dopravy dojedeme do Horních Počápel a za nimi do Hněvic, které jsou již první obcí Ústeckého kraje.

ÚSTECKÝ KRAJ: Značená Labská cyklotrasa č.2 vstupuje do Ústeckého kraje na levém břehu Račicích, odkud je vedena po místních komunikacích do Dobříně. Z Dobříně pokračuje po nové cyklostezce otevřené v roce 2012 do Roudnice nad Labem. V Roudnici nad Labem cyklotrasa KČT č.2 přejíždí na pravý břeh a pokračuje po silnicích 3. třídy přes Vědomice a Černěves do Lounek. Úseky cyklotrasy z Lounek do Nučnic a Litoměřice Žalhostice patří po červnových povodních mezi nejhorší. Z Roudnice nad Labem lze pokračovat po břehu levém. Zcela nová cyklostezka vede ce směru na Židenice (1 km za roudnické zdymadlo) a cyklostezka je hotová na katastru obce Hrobce. Zbývající úseky a na katastru obce Libotenice je stezka v přípravě s předpokladem dotažení k přívozu Nučnice - Nučničky.

Další aktuální info o stavu a sjízdnosti cyklotrasy po povodních 2013, až na hranice ze SRN a dále po Elberadweg najdete v NOVINKÁCH ze dne 22. července 2013.