přidáno dne: 3. 11. 2013
Lhotecká stezka naváže na levobřežní Labskou cyklotrasu č. 019 Poděbrady - Kostelec n.L.
V blízké budoucnosti se Labská cyklotrasa dočká odlehčení, rodí se nový okruh a možnost výletů.
Na stavbě cyklostezky Písková Lhota-Sadská byl osazen most nad železniční tratí v délce 105 m.
Nejprve ve čtvrtek a poté během posledního říjnového víkendu byla přerušena
železniční doprava na trati Poříčany - Nymburk. Do třetí hodiny odpolední v neděli 27.10. bylo osazeno 8 sloupů a devět dílů unikátní konstrukce ocelového mostu. Odkazy a foto najdete níže.
Investorem daného úseku je Město Sadská a Obec Kostelní Lhota.
V roce 2012, v době přípravy projektu byl v jednání i pohodlnější přechod bez 6 metrového převýšení, tj chráněný přejezd železniční trati se světelnou signalizací v jedné úrovni s terénem.
Tato varianta nebyla nakonec zvolena.
VÝVOJ PROJEKTU:
Dne 30. 8. 2012 byl slavnostně otevřen první úsek Lhotecké stezky: Kostelní Lhota - Písková Lhota. Za necelý rok - v srpnu 2013 - byla zahájena stavba dalšího úseku Písková Lhota - Sadská.
Jeho podstatná část bude dokončena ještě v roce 2013, otevření se chystá na jaro 2014. Úsek cyklostezky propojí Kostelní a Pískovou Lhotu se Sadskou a bude mít význam zejména dopravně obslužný. Umožní bezpečný pohyb cyklistů mimo frekventovanou silnici II/611, mezi Sadskou a Poděbrady, kdysi "státní silnici" Praha - Hradec Králové.
Propojení na Labskou cyklotrasu č. 019
Po propojení celé trasy z Poděbrad do Sadské bude možné také napojení na levobřežní Labskou cyklostezku KČT č. 019. Cyklisté a in-line bruslaři budou v budoucnosti mít možnost absolvovat okruh.
Dá se předpokládat, že Lhotecká cyklostezka současně odlehčí také přetížené pravobřežní Labské páteřní cyklostezce KČT č. 2 v úseku mezi Poděbrady a Nymburkem.
V rámci příprav projektu spolupracovalo město Sadská a obce
Kostelní Lhota a Písková Lhota, přičemž hlavním garantem byl Dobrovolné
sdružení obcí Pečecký region.
Další info o projektu:
Projekt se připravuje
už šest let. Celkem má stavba stát 36 milionů včetně DPH. 29 milionů
poskytne Úřad regionální rady prostřednictvím regionálního operačního
programu a zbytek je společná investice Sadské a Kostelní Lhoty.
Partnerské financování zohledňuje délku cyklostezky na jednotlivých
katastrech, Sadská tak platí 74 procent. V méně bezpečných úsecích, jako
je lávka, má být umístěno veřejné osvětlení. „Cyklostezka povede
převážně polem podél silnice, nikoliv lesem, proto nám v regionálním
operačním programu neuznali osvětlení jako uznatelný výdaj," vysvětlila
starostka Sadské a dodala, že jsou připraveni s rezervou
v rozpočtu
právě na osvětlení stezky, nebo alespoň položení kabelů podél celé trasy
a následné doplnění lamp. Sadská cyklostezku doplní ještě o odpočívadlo
a v plánu je několik laviček a odpadkových košů pro zastavení
a
občerstvení výletníků. O pořádek na stezce by se měli snažit samozřejmě
samotní její uživatelé, k úklidu se podle starostky Sadské zavázala také
místní Správa a údržba majetku města. Osvětlení cyklostezky má být
napojené na stávající veřejné osvětlení a energii by měly šetřit úsporné
žárovky.
Základní informace a mapka cyklostezky:
ZDE
Info o stavbě mostu v Nymburském deníku:
ZDE
O mostu na webu stezky:
ZDE